Brengt je tot bloei


Stel je eens voor...

Wat wil ik nu eigenlijk? Wat past bij mij? Die vragen krijgen kinderen al jong voorgeschoteld. Ze kunnen beantwoorden helpt om gemotiveerdere keuzes te maken voor school, studieprofiel en loopbaan. Maar: je moet die vragen ook léren beantwoorden.

Aandacht hebben voor je toekomstdromen, de activiteiten die je leuk vindt om te doen en alles wat jouw aandacht trekt, is de sleutel om je eigen 'Geheim van de Smit' te leren ontdekken. Het beste moment om daarmee te starten is als je nog erg nieuwsgierig bent en ook al inziet wat je makkelijk afgaat en waar je je best voor moet doen. Laat dat nu juist de levensfase zijn vóór je de eerste keuzes in je school en studieprofiel moet maken.


De juiste keuze voor school, pakket en profiel

Het aanbod van opleidingen en beroepen verandert steeds sneller. Gemotiveerd zijn en blijven om te leren wordt steeds belangrijker voor de kinderen van nu, terwijl het doel waarvoor ze leren steeds ongewisser wordt. Weten wat je wilt en kunt voedt je motivatie en voorkomt vertragingen en frustraties in school en werk. En kunnen verwoorden wat je wilt en kunt is de sleutel om kansen voor jezelf te creëren. Daar zicht op krijgen gaat alleen niet vanzelf. Het Geheim van de Smit leert kinderen in de leeftijd van 10 - 14 jaar ontdekken én verwoorden wat ze belangrijk vinden, waar ze goed in zijn en waar ze moeite voor willen doen. Zo ontwikkelen kinderen een eigen stem in gesprekken over vervolgopleiding en profielkeuze. Dat voedt hun gevoel van autonomie - een bepalende factor voor de motivatie om te (blijven) leren. En het geeft ze de sleutel om hun dromen waar te maken.Het Geheim van de Smit biedt kinderen een unieke mogelijkheid geïnspireerd te raken gedurende een periode die zeer bepalend is voor hun toekomst. Op het moment dat alle opties nog open liggen.
Lees verder...


Benieuwd naar jouw Geheim van de Smit?

Graag verken ik wat ik voor jouw kind of jouw leerlingen kan betekenen. Neem contact met me op voor een vrijblijvende nadere kennismaking.